onsdag 17 augusti 2011

Äganderätt!

 Pga av diverse omständigheter tvingades jag att ge mina två hundar till foder för en tid då situationen krävde det, inget ja önskade men va tvungen att fatta det beslutet...Min ena hund Cira kommer tillbaka till uppfödarna efter överenskommelse tar dom Cira på foder vilket var tacksamt....Sen får ja ett mail om att Cira och en av gårdens andra hundar inte går ihop, så dom lämnade utan mitt samtycke vidare fodervärdsskapet till en annan familj och ja litade på deras omdömme och fatta att dom va tvugna till det....Inte förren långt efter får ja kontakt med den nya familjen via Anja och vi uppdaterar läget osv och allt lät bra....Tills det kommer fram att Cira köptes över en blocket annons av  Anja(!) Hon har mao sålt min hund utan nån som hellst rätt till att göra det och inte ett ord om det heller utan ja fick reda på det via dom nya värdarna att de köpt henne!...Och inte bara det! sen när ja konfronterar Anja skyller hon ifrån sig och kastar allt på mig! Påståenden att hon försökt få kontakt med mig både via telefon och internet  vilket är ren bull! enda ja fått var mailet om att dom var tvugna att lämna bort Cira till annan fodervärd men som i själva verket sålde hon Cira helt utan laglig rätt! KÄRRINGFITTA!.....

Nu sitter vi i ett döläge! Hon hävdar sin rätt o skyller på mig...Jag  vet och har papper på att rätten står fullständigt på min sida....
Jag bloggar ut hela Facebook konversationen mellan mig och Anja, inget är redigerat eller reducerat bla bla  så bilda er egen uppfattning..

Chatt Facebook  den 22 juli 2011
  •  Jimmy Gustavsson
  • Du kan ju inte sälja min hund! vad gör du om ja vill ha hem henne?
  • Anja Vikki
  • Menar du allvar?!!!!!! Du om någon har väl förverkat din rätt till henne. Vi skulle få betalt för att ta hand om henne och vi skulle hålla kontakten. Du varken ringde tillbaka eller svarade på sms under ETT ÅRS TID!!! Och ännu mindre såg vi till av någon ersättning för mat.
  • Anja Vikki
  • Varsågod! Snacka med din farmor och din mamma först bara. Det var de som såg till att hunden kom till oss och fick det bra när du ballade ur. Jag har kvar sms:en från din farmor där hon uttrycker sin stora tacksamhet att vi hjälper dem i en hopplös situation och att vi ska få ersättning etc.. Men har de ändrat sej o tycker som du nu så ses vi i rätten.
  • Anja Vikki
  • Micke undrar om du bor kvar på samma ställe för då kommer vi upp i helgen o tar ett snack i stället för det här jävla tramset
  • Jimmy Gustavsson
  • ja har alla papper på att cira e min så ja har rätt enligt alla distanser
  • Jimmy Gustavsson
  • du har ingen som hellst rätt att sälja min hund! ni tog henne på foder då ja låg på behandlingshem hade ja vetat att ni inte kunde ta henne hade ja tagit hem henne såklart! det ger er ingen rätt att sälja henne
  • Anja Vikki
  • Rätt enligt alla instanser. Ha ha. Och att du gett blanka faan i om hon lever eller är död i över ett år har ingen betydelse i rätten tror du. Jag försökte kontakta dej massor av gånger. dessutom tog vi henne inte på foder. Ni skulle stå för alla kostnader under hennes vistelse här och det ballade ur direkt.
  • Jimmy Gustavsson
  • du har inte kontaktat mig saen
  • sen så var överenskommelsen att ni skulkle ha henne under då jag var på behandling
  • intre att ni skulle få rätt att sälja henne
  • så ni e skyldiga mig en hund
  • Anja Vikki
  • Jag har visst både försökt ringa o skriva. Vi hade ett helvete här när Kira försökte döda sin morsa stup i kvarten och inte fick tag på dej. Efter ett halvår sket vi i dej Vi har inte gjort någon överenskommelse om att ha henne under någon behandling utan hon skulle få bo här tills vidare mot ersättning. Jag skrev även sms till din mamma som jag inte fick svar på samt försökte ringa henne en gång. Jag skulle aldrig lämna en hund till dej igen. Valpkullen du tog hade slutat i katastrof om inte folk ryckt in o hjälpt till. Det vet alla. Du är (ö)känd
  • Jimmy Gustavsson
  • haha menar du allvar i vad du skriver?
  • Anja Vikki
  • Du jag är inte på skoj-humör just nu. Om det vore nån stake i dej så skulle du vara tacksam o glad för att folk försöker hjälpa dej. Främst då din familj.
  • Jimmy Gustavsson
  • aa men du säljer inte min (MIN) hund!
  • Jimmy Gustavsson
  • sen vet ja inte vad du hört men menar du kullen med cira så gick den alldeles förträfligt bortsätt från magsår o slut psyke därav behandlingshem!
  • det här måste lösas på nåt sätt! ja kräver inte... cira ja kräver inte pengar MEN som det är så är det jag som är ägare till cira
  • o nån form av upprättelse ska ja ha!
  • cira är MIN
  • Anja Vikki
  • Det var ju ni som blåste oss. Det lät så bra och vi skulle få betalt bara hon fick va här. Vad tror du händer om du lämnar en hund på pensionat och inte hör av dej sen?
  • Jimmy Gustavsson
  • som du själv skrev i tidigare medelanden så var det min farmor som lovat ersättning och inte jag. har alla papper på hunden och står som ägare. därför kan ni ej frånta mig rätten till cira dom jag heller inte har krävt. men någon form av upprättelse är jag berättigad till. vad har pansionat med detta att göra?! detta handlar om att ni sålde min hund utan att prata med mig först! och jag finner inte detta vara ok. sen vad ni har pratat med min farmor om eller vad ni har kommigt överens med henne om är oväsentligt, då det heller inte är hon som står som ägare på henne! och vad tror du händer om man tar exe. andras grejer och säljer? nu i detta fallet finner jag det vara värre då hon är en del av min familj och ingen tillhörighet.
  • Anja Vikki
  • Då får du väl göra upp med din farmor och mamma då.. De hade haft henne ute hos nån i Motala i två veckor som inte klarade av henne och hade ingen aning om vad de skulle göra med hundstackarn. Tro inte att vi tyckte det var kul att få hit henne. Vi gjorde det för att hjälpa till och något sådant kommer aldrig att ske igen. Trodde du var en vettig människa men ack vad man kan bedra sej. Och du skulle komma hit och hälsa på och bla bla bla...snacka går ju...
  • Jimmy Gustavsson
  • vare sig det var roligt eller ej så ger inte det er rätten att sälja henne utan mitt godkännande. sen mina förhinder för att inte kunna hälsa på är min ensak, och också orelevant i det hela. för nu är diskutionen att ni sålde henne utan att få ett godkännande av ägaren, de vill säga mig. jag är jätte glad att hon har det bra nu, men det gör inte era handlingar i att sälja andras hundar mer ok! och det har inte med farmor och morsan att göra då det inte heller är dom som sålde henne, utan fixade med fodervärld. ni borde ha pratat med mig innan ni gjorde som ni gjorde, och kollat så att detta var ok eller om jag exe. ville plasera ut henne själv! då jag även har rätt till detta som ägare. relevant i det hela är att ni, utan att kolla med mig, sålde min hund som ni inte hade rättigheter till. och vad ni hade för uppgörelse med min farmor hör inte till historien då hon liksom min mor inte har ägandeskap till cira. nu är det tur att hon hamnade på ett bra ställe och mår bra, men det är fortfarande inte ok att ni tog er den friheten att sälja henne utan att ha pratat igenom det med mig först! och att få veta av dom som hon bor hos nu att dom hade köpt henne, gör juh inte saken mer rolig.
  • Anja Vikki
  • Har du nån aning om hur mycket ni är skyldiga oss för hennes uppehälle egentligen? Ta med mamma, pappa och farmor och kom hit så ska vi prata och reda ut alltihopa. Skriver inte en rad till nu.
  • Jimmy Gustavsson
  • har inte med att göra vad du och farmor hade för uppgörelse, för hon står inte som ägare till hunden. och något uppehälle har jag inte kommit överens om någonstans. saken är att ni inte hade någon rättighet att sälja henne utan mitt godkännande, och det har inte jag gjort till en försäljning. vad dom har med det hela att göra har jag ingen aning om då det är jag som står som ägare och de var ni som oberättigat sålde henne utan mitt godkännande. vad du har haft för överenskommelse med farmor och morsan får du ta med dom och inte med mig. då jag varken har hört eller gett godkännande till någon uppgörelse mellan er angående cira. och sakligen så har jag själig anledning att bli upprörd över att ni gjort på detta vis. och jag finner det vara orätt av dig att sälja henne utan mitt medgivande till en familj som jag är säker på köpte henne i god tro. och jag är jätte glad att hon har det så bra där hon är, men fortfarande så var det inte rätt av er att göra detta utan att prata med mig först...

    7 kommentarer:

    Anonym sa...

    free quickbooks pro 2009 ebook http://audiobookscollection.co.uk/es/How-to-Cheat-in-Photoshop-Second-Edition-The-art-of-creating-photorealistic-montages/p218167/ debby ebook [url=http://audiobookscollection.co.uk/es/Information-Systems-Technology-and-Management-Third-International-Conference-ICISTM-2009-Ghaziabad-India-March-12-13-2009-Proceedings/p166669/]wernher von braun ebook[/url] free ebook for first aid

    Anonym sa...

    Replica HermesBags Hermes esgx Replica HermesBags Hermes gzdl

    Anonym sa...

    I don't know if it's just me or if perhaps everyone else encountering
    issues with your blog. It looks like some of the written text on your posts are running off the screen.
    Can somebody else please comment and let me know if this is happening
    to them as well? This may be a issue with my internet browser because I've had this happen before. Cheers

    Feel free to visit my site; クロエ店舗

    Anonym sa...

    Hi, i feel that i saw you visited my website thus i got here to return the desire?
    .I'm attempting to find issues to enhance my website!I suppose its ok to use a few of your concepts!!

    Look into my website; クロエ店舗

    Anonym sa...

    Hey! Would you mind if I share your blog with my facebook group?
    There's a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you

    Here is my web site :: クリスチャンルブタン

    Anonym sa...

    Outstanding quest there. What happened after? Good luck!


    Visit my website :: トリーバーチ店舗

    Anonym sa...

    Or mayhap that few California Charter Schools encounter unionized labor related
    with any kind? Take help of your supervisors to build a well drafted script.
    Although they costly personalised, it normally requires longer to check the results.
    Women would often go barefoot, and some maybe even went braless.
    http://wjaheart.com/forum/profile.php?id=67732

    My webpage; paul smith clothes. paul smith wallet