söndag 25 oktober 2009

Efterlysning Amstaff tik



Vart finns Diva / Rizzla eller vad hon numera kan kallas. Jag äger denna tik !
Hon är brun med svart runt ögonen, ganska liten. Hon har vitt på baktassarnas tår och en särskild teckning på bröstkorgen. Se bild för teckningen.

Hon blev lämnad till Lund på foderavtal men lämnades utan min vetskap därifrån till kristianstad i mitten av september och nu säger sig personen i Kristianstad ej ha kvar henne eller vill överlämna henne. Senaste jag såg om tiken var en annons på blocket där hon stod på 5000:- för att sedan sänkas till 3500:-.

Hon måste hittas så hon slutar åka runt och får komma hem igen !! Hon sägs vara 12 månader (jag har dock hennes exakta ålder)

Tiken är väldigt tuggig av sig och tuggar sönder saker när hon är ensam, hon är snäll annars och går bra ihop med barn. Hon drar mycket när man är ute och går med henne. Hon gäspar och gör ett tjutande ljud samtidigt. Hon ligger gärna på magen med benen rakt utsträckta bakom sig. Hon är väldigt matglad och äter sin mat fruktansvärt fort.
Eftersom hon biter sönder saker så fort hon lämnas ensam, bör någon känna igen detta sätt och förstå att det kan vara min hund.

Hjälp mig få ett stopp på detta, polisen är inkopplad i detta.

Har någon tips på vart hon finns så maila mig! Eller ring polisen med tips.

Linda: #

2 kommentarer:

Anonym sa...

Akta er för Linda hon är en djurplågare som bedriver en djuraffär i ekeby, handlar med hundar fram och tillbaka.

Anonym sa...

Detta svaret är från den som stal hunden & som gör falskt uttalande. Jag är inte hundhandlare eller djurplågare. Detta är första & sista gången jag sätter på foderavtal då den krävde mer än vad jag kunde ge. Och det är sista gångenjag köper en hund som inte är valp. Har 2 hundar en på 9,5 år o en på 2,5 år båda från samma uppfödare. Har inte haft andra hundar merän Diva.
Det är dens vanliga ord den använder sig av, svaret är gammalt men ville ändå dementera det galna inlägget. / Linda